Виробництво сучасних крупнотонажників планують почати у 2022-му.

Менше року тому, молода компанія з США Nikola Motor оголосила про плани вкласти $1 млрд у будівництво заводу для виробництва електроводневих вантажівок в околицях Фенікса (штат Аризона), передає Tech Crunch.

Тепер підприємство збирається налагодити випуск футуристичних тягачів у Європі. Тестові майданчики мають почати роботу в 2020-му в Норвегії - мабуть, найбільш сприятливій країні для розвитку транспорту на відновлюваній енергії.

І незважаючи на те, що поки точно невідомо, коли нове покоління машин Nicola вийде на ринок - виробник уже показав, який вигляд матиме європейська версія першої електроводневої вантажівки з найвищим рівнем автономного управління.
Модель дістала назву "Tre", що в перекладі з норвезької означає "Три". Ні, це не кількість двигунів або осей, а послідовність модельного ряду, адже попередні покоління вантажівок називалися "Нуль", "Один" і "Два".

Виконавчий директор компанії Тревор Мільтон заявив, що Nikola Tre отримає акумулятори з робочою напругою 800 В, водневий двигун, потужністю 120 kW і всі необхідні елементи управління для останнього, 5-го рівня автономності.

Повідомляється, що на вибір будуть доступні версії з потужністю від 500 до 1000 кінських сил. Залежно від модифікації запас ходу вантажівки становитиме від 500 до 1200 км.

Як для таких обсягів - показники дійсно вражаючі, але головне питання - чи втілиться все це в життя? У Nikola Motor кажуть, що виробництво нової вантажівки має розпочатися у 2022-му - 2023-му. На цей час заплановано і випуск перших екземплярів брата-близнюка Tre для американських споживачів.

Ще амбітніші плани у компанії на кінець наступного десятиліття: до 2028-го вони збираються побудувати 700 водневих заправних станцій у США і Канаді, а до 2030-го - покрити такими станціями "більшість європейського ринку".
Як відомо, Nikola Motor конкурує і ділить ім'я відомого винахідника Ніколи Тесли з автовиробником Ілона Маска, і конфлікт між цими компаніями вже встиг дійти до суду.

Кілька місяців тому, представники Nikola звинуватили Tesla в тому, що вони скопіювали оригінальні патенти у процесі створення повністю електричної вантажівки Semi.

У позові на $2 млрд стверджується, що Tesla вкрала розробки в дизайні свого тягача. Зокрема, Nikola вказує на передбачувані подібності в передніх крилах вантажівок, обтічному вітровому склі, дверях з входом посередині, аеродинамічному фюзеляжі з аналогічними коефіцієнтами опору.

Також йдеться про те, що співробітник Tesla з підбору персоналу Аарон Хойос спробував переманити головного інженера Nikola Motor всього через кілька місяців після того, як стартап презентував свій водневий автомобіль.
Як раніше писало НВ, головною проблемою водневих авто залишаються великі блоки паливних елементів, оскільки скраплений водень займає багато місця, швидко витрачається, його досить складно зберігати і він потребує підвищених заходів безпеки під час експлуатації.

І це не кажучи про інфраструктурні труднощі, адже водневі заправки все ще залишаються нішевим рішенням і поширені переважно в розвинених регіонах (наприклад, у Каліфорнії).

Хоча, наприкінці літа 2018-го, фахівці з австралійського об'єднання наукових і прикладних досліджень СSIRO запропонували свій варіант популяризації водневих авто, - вчені винайшли новий метод перевезення і зберігання такого виду палива в машинах.

Фахівці використали модульну установку для зберігання водню в формі аміаку, яка перетворювала його назад у водень безпосередньо перед використанням, що може значно убезпечити і спростити наявні системи.

Не варто забувати і про те, що водень є одним з найпоширеніших елементів у природі, на відміну від основного складника батарей для електрокарів - літію, за який компанії вже влаштовують справжні війни.

джерело: https://nv.ua